background

Innovacia Technology Sdn. Bhd.

Thursday 18 October 2012

RefLeCt!On By nUr aUN! dam!A bINT! h!SHAmuDD!n

Hai..

sEbelum saya memulakan refleksi saye mengenai hasil pembelajaran saya bg subjek APK  sehingga minggu ke 5, saya terlebih dahulu mahu memperkenalkan diri saya.

  • NAMA : NUR AUNI DAMIA BT HISHAMUDDIN
  • FAKULTI : AKADEMI PENGAJIAN ISLAM (API)
  • JABATAN : SYARIAH DAN UNDANG-UNDANG
  • NO. MATRIK : IEL 110015
aPA YANG tELAH aNDA bELAjaR ???

Setakat ini, melalui kelas (APK) ni, saya dapat belajar mengenai asas-asas keusahawanan, cara-cara untuk menjadi usahawan yg berjaya dan profesional. Selama ini, saya sering tertanya-tanya bagaimana seseorang usahawan boley berjaya sedemikian rupa. Secara tidak langsung, pendedahan ini dapat menarik minat saya untuk menjadi seorang usahawan pada masa akan datang. Namun, dapat saya simpulkan seseorang usahawan itu perlu bijak mencari peluang, perlu menjaga attitude nya ( bijak mengurus masa, bekerjasama,bijak mengatur strategi).

Baga!mAnA peraSaan AnDa???

Perasaan saya, sangat teruja dan seronok dengan ilmu baru yg saya dapat sepanjang kuliah ini. Selain itu, cara pengajaran Miss Elaine sangat menghiburkan dan amat menarik.Ini secara tidak langsung, dapat menarik minat saya untuk menjadi seorang usahawanan yg profesional pada masa akan datang  Seterusnya, 
saya akan mengaplikasikan ilmu ini pada masa akan datang. Ini kerana, saya juga ada berhasrat untuk membuka sebuah butik pakaian muslimah khususnya.

DiMAna dan BaGAimana  anda Boleh Memohon Apa Yang AnDa PelaJari???

Saya akan aplikasikan ilmu keusahawan ini selepas graduate nanti pastinya. selain itu, saya perlu mencari pengalaman terlebih dahulu. Ini kerana, dengan pengalaman dapat mematangkan saya dalam bidang usahawan ini. Tambahan pula, saya perlu berusaha mencari peluang.  Bak kata pepatah, "kejayaan tidak akan datang bergolek".Justeru, sudah tentu, untuk menjadi usahawan yang berjaya, perlu mempunyai kemahuan dan usaha yang tinggi.


By : Auni Damia
group 11 : API Dk2










No comments:

Post a Comment