background

Innovacia Technology Sdn. Bhd.

Sunday 28 October 2012

Nor jannah reflection

Nama : NOR JANNAH BT AHMAD
NO. Matrik : IEL110013
Jurusan      : SYARIAH & UNDANG-UNDANG
Kumpulan  : 11, (AKADEMI PENGAJIAN ISLAM)




Assalamualaikum  dan salam sejahtera.

Apa yang saya pelajari jumaat lepas?

Saya mengetahui bahawa tujuh elemen ( employee, manager, customer dll) ini sangat penting dalam bidang perniagaan. Kerjasama dan gabungan yang yang baik oleh kesemua pihak ini akan menghasilkan produk yang sangat berkualiti kerana keprihatinan semua pihak yang bertanggungjawab terhadapnya.

Apa perasaan saya?

Pembelajaran pada minggu ini sangat menarik. Ia sangat menyeronokkan dengan adanya perdebatan antara ketujuh-tujuh pihak itu dan situasinya seperti situasi yang sebenar

Bila boleh aplikasi?

Saya boleh mengaplikasi maklumat-maklumat yang diperolehi ini apabila menceburi bidang perniaggan selepas ini. Oleh itu saya dapat membuat persediaan awal untuk menghadapi segala risiko ini kelak. Saya akan mencari peluang pekerjaan di dalam bidang keusahawan ini dan akan sentiasa bertanyakan soalan- soalan di dalam bidang keusahawan ini kepada orang yang berpengatahuan luas dalam bidang ini. Apabila datangnya pelbagai risiko kepada saya dalam perniagaan ini kelak, saya akan menghadapinya dengan tenang dan menyelesaikannya dengan ilmu yang telah saya pelajari ini 


No comments:

Post a Comment