background

Innovacia Technology Sdn. Bhd.

Monday 29 October 2012

Faizah's Reflection

Nama: Norfaizah binti Ramli
No.Matrik: IEL110014
Jabatan: Syariah dan Undang-undang
Kumpulan: 11 (Akademi Pengajian Islam)


Assalamualaikum...:-)

1) Apa yang  telah anda pelajari pada jumaat yang lepas?

Pada setiap minggu, banyak ilmu baru yang saya perolehi terutamanya pada jumaat yang lepas. Antaranya ialah peranan yang perlu dimainkan oleh setiap pihak yang terlibat dalam bidang perniagaan. Diantaranya ialah pengurus, pelanggan, pelabur, pekerja, pelabur dan pesaing. Peranan yang dimainkan oleh mereka sangat penting agar perniagaan yang dijalankan dapat berkembang dengan lebih maju. contohnya adalah pengurus, beliau mestilah sentiasa memastikan pekerja-pekerjanya melakukan kerja dengan baik agar tidak timbul masalah pada perniagaannya.

2) Bagaimana perasaan anda?

Saya sangat seronok dan gembira kerana setiap kumpulan dikehendaki berpecah dan membentuk kumpulan lain yang telah dibahagikan mengikut tugasan masing-masing. Tugasan seperti ini dapat lagi mengeratkan hubungan antara rakan-rakan kumpulan lain dan dapat bertukar-tukar idea dan buah fikiran.

3) Dimana dan bagaimana anda dapat aplikasikan apa yang anda pelajari?

Saya dapat mengaplikasikan apa yang telah saya pelajari setiap minggu dalam kehidupan harian saya terutamanya sebagai seorang pelajar. Saya juga dapat aplikasikannya ketika saya telah bekerja suatu hari nanti.

No comments:

Post a Comment