background

Innovacia Technology Sdn. Bhd.

Thursday 8 November 2012

ReFLEcT!On ( 2.11.2012 )

  Name: NUR AUNI DAMIA BINTI HISHAMUDDIN
   No Matrik : IEL 110015
       (((group 11)))


Hye, Miss Elaine!
Apa yang saya telah belajar dalam kelas APK yang lalu???

Pada minggu lepas, kami telah dibahagiakan kepada customer, entrepreneur, supplier, employee.
Kami telah ditugaskan untuk membuat perniagaan BURGER. Saya merupakan ahli kumpulan EMPLOYEE, dan saya ditugaskan untuk menghantar RESUME  kepada entrepreneur. Ketika, saya menulis resume tersebut, dapatlah saya simpulkan bahawa, pengalaman seseorang sangat bernilai untuk meminta pekerjaan. Bukan setakat, cemerlang di dalam akademik, tetapi juga perlu mempunyai banyak pengalaman.

Apa yang saya rasa semasa belajar dalam kelas APK yang lepas????
  
Perasaan saya ialah berasa sangat seronok dan hepy melihata gelagat kawan-kawan yang ditugaskan sebagai entrepreneur, ( mereka perlu berbincang dan memilih resume yang diberikan oleh employee, malah ada yang di tolak permohonan pekerjaannya) Selain itu, apabila employee diterima permohonannya, dia perlu menjual BURGER kepada CUSTOMER. Namun, bukan mudah tugas sebagai employee,  ini kerana, customer hendak membeli BURGER yang harganya murah dan berpatutan. maka, dari sini, dapatlah difahami bahawa strategi sesebuah perniagaan sangat penting .


Di mana dan bila saya dapat gunakan ilmu yang telah saya pelajari ini.

Sudah semestinya, saya akan mempraktikkan di alam pekerjaan saya nanti. 


Sekian. tq

No comments:

Post a Comment