background

Innovacia Technology Sdn. Bhd.

Thursday 8 November 2012

BuSiNess MoDel GeneraTion (tuGAsaN ke 3)

CuStoMer SegMeNts

Seperti mana diketahui, produk keluaran kumpulan kami adalah Mini Note Book  Electronic.  Pelanggan utama kami ialah pelajar dan pensyarah. Ini kerana, ianya adalah seakan-akan buku nota, namun yang berbezanya ia adalah elektronik dan amat sesuai ketika sesi pembelajaran dan pengajaran.


CusToMer RelatiOns

Di dalam sesebuah perniagaan, sudah semestinya memerlukan strategi untuk menarik pelanggan supaya membeli produk kami. Antaranya, kami memberikan diskaun kepada setiap pembelian. Kadar diskaun adalah 5% sehingga 30%. Ini kerana, sasaran pelanggan kami adalah pelajar, jadi kami perlu memberikan diskaun untuk membantu mereka untuk membeli produk kami. Secara tidak langsung, dapat meningkatkan perniagaan produk kami kepada para pelajar.

Selain itu, kami juga memberi "free gift" kepada pelanggan di atas setiap pembelian. Antaranya, screen protector, charger, electronic pen, beg untuk mini note book, pendrive 4GB dan sebagainya.
Tambahan pula,kami juga memberikan jaminan warranty selama 3  tahun. Sekiranya berlaku kerosakan atau pun masalah pada Mini Note Book Electronic tersebut, pembeli boleh merujuk kepada kami dan sertakan resit pembelian untuk pembuktian.

No comments:

Post a Comment