background

Innovacia Technology Sdn. Bhd.

Thursday 22 November 2012

reflection 16/11/2012



Nadiatul Husna bte Mohd Amin / iel 110009Group 11 (APIUM)

Assalam, salam sejahtera semua...^^

Apa yang saya telah belajar dalam kelas APK yang lalu?

Pada minggu lepas, saya telah belajar dengan lebih jelas tentang 9 perkara asas sesebuah perniagaan oleh Miss Elaine iaitu " customer segments, value propositionschannelscustomer relationships, revenue streamskey resourceskey activitieskey partners and cost structure ".  Sememangnya ia merupakan satu ilmu yang baru bagi saya dan ahli kumpulan.


Apa yang saya rasa semasa belajar dalam kelas APK yang lepas? 
  
Saya berasa seronok dan bersyukur apabila dapat belajar sesuatu ilmu yang baru lebih-lebih lagi tentang perkara asas dalam menjalankan perniagaan. Ilmu yang saya telah pelajari ini akan dapat saya gunakan pada masa akan datang apabila saya ingin memulakan sesebuah perniagaan.

Di mana dan bila saya dapat gunakan ilmu yang telah saya pelajari ini?

Semestinya dalam perniagaan yang saya ingin jalankan pada suatu hari nanti! Sememangnya 9 perkara asas perniagaan itu mampu memberi penjelasan yang sangat jelas kepada saya untuk lebih fokus pada perniagaan permulaan yang saya ingin jalankan. 


Sekian, Terima kasih..
 

No comments:

Post a Comment