background

Innovacia Technology Sdn. Bhd.

Thursday 22 November 2012

Nur Auni Damia RefLecTiOn! (16.11.12)




Apa yang saya belajar pada kelas yang lepas?????

Pada kelas yang lepas, saya dapat mengetahui cara untuk membuat bisnes model di mana dapat di bahagikan kepada CUSTOMER SEGMENT, VALUE PREPOSITION, KEY PARTNERS, KEY ACTIVITIES, CHANNEL, CUSTOMER RELATIONSHIPS, REVENEU STREAMS, KEY RESOURCES,  COST STRUCTURE  di mana ianya saling berhubung dan memainkan peranan penting untuk memulakan perniagaan.
Dapatlah difahami bahawa, untuk memulakan perniagaan hendaklah berfikir strategi untuk menarik pelanggan untuk membeli produk kita. Secara tidak langsung, business model ini dapat diaplikasikan apabila seorang peniaga hendak membuka perniagaan.


Apa yang rasa semasa belajar dalam kelas APK yang lepas???

Saya berasa sangat seronok. Ini kerana, saya dapat ilmu yang baru mengenai perniagaan. Walaupun, hanya duduk ditempat masing-masing dan saling berbincang dengan kawan sekumpulan mengenai apa yang diterang oleh Miss Elaine. Ini kerana kami kurang faham apa itu business modal???.
Namun, apabila saya tengok slideshow "BUSINESS MODAL" yang telah di "post" oleh Miss Elaine di facebook, dapatlah saya faham dengan lebih jelas mengenainya.

Dimana dan bila boleh saya aplikasikannya???

Sudah tentu, apabila saya hendak memulakan perniagaan pada masa akan datang!

From : NUR AUNI DAMIA BT HISHAMUDDIN
            (IEL 1100015)








No comments:

Post a Comment